-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51868 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چه كسي توطئه ساخت مسجد «ضرار» را ترتيب داد و انگيزه او چه بود؟

در زمان جاهليت مردي بود بنام «ابو عامر» كه آئين نصرانيت را پذيرفته و در سلك راهبان درآمده بود، و از عباد و زهاد بشمار مي​رفت و نفوذ وسيعي در طائفه «خزرج» داشت.



هنگامي كه پيامبر(ص) به مدينه مهاجرت كرد و مسلمانان گرد او را گرفتند و كار اسلام بالا گرفت، و هنگامي كه مسلمانان در جنگ بدر بر مشركان پيروز شدند ابوعامر كه خود روزي از بشارت دهندگان ظهور پيامبر(ص) بود اطراف خود را خالي ديد، و به مبارزه با اسلام برخاست، و از مدينه بسوي كفار «مكه» گريخت، و از آنها براي جنگ با پيامبر اكرم(ص) استمداد جست و از قبائل عرب دعوت كرد.



او كه قسمتي از نقشه​هاي جنگ «احد» را ضد مسلمين رهبري مي​كرد، دستور داد در ميان دو صف لشكر گودالهائي بكنند كه اتفاقاً پيامبر(ص) در يكي از آنها افتاد و پيشانيش مجروح شد و دندانش شكست.



هنگامي كه غزوه احد پايان يافت و با تمام مشكلاتي كه مسلمانان در اين ميدان با آن روبرو شدند آوازه اسلام بلندتر گرديد و در همه جا پيچيد او از مدينه فرار كرد و به سوي «هرقل» پادشاه روم رفت تا از او كمك بگيرد و با لشكري براي كوبيدن مسلمانان حركت كند. ذكر اين نكته نيز لازم است كه بر اثر اين تحريكات و كارشكني​ها پيامبر(ص) لقب «فاسق» به او داده بود.



بعضي مي​گويند مرگ به او مهلت نداد تا خواسته خود را با هرقل در ميان بگذارد، ولي در بعضي از كتب ديگر مي​خوانيم كه او با هرقل تماس گرفت و به وعده​هاي او دلگرم شد!.



به هر حال او پيش از آنكه بميرد نامه​اي براي منافقان مدينه نوشت و به آنها نويد داد كه با لشكري از روم به كمكشان خواهد آمد، مخصوصاً توصيه و تأكيد كرد كه مركزي براي او در مدينه بسازند تا كانون فعاليتهاي آينده او باشد.



ولي از آنجا كه ساختن چنين مركزي در مدينه بنام دشمنان اسلام عملاً امكان​پذير نبود، منافقان بهتر اين ديدند كه در زير نقاب مسجد، و به عنوان كمك به بيماران و معذوران، اين برنامه را عملي سازند. و به اين ترتيب مسجد «ضرار» را ساختند.








قصه هاي قرآن


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.